black and white picture of woman having depression
Krása

Zdravý spánek


Co si představit pod zdravým spánkem? Můžeme ho definovat jako dostatečné množství a kvalita spánku, během něhož člověk načerpá síly, které mu vystačí pro optimální pracovní výkon. Člověk stráví spánkem asi třetinu svého života, a tak je jeho kvalita velmi důležitá. Tělo se regeneruje, načerpává nové síly a zároveň i odpočívá. Jak ale docílit toho, aby byl spánek skutečně zdravý?

V první řadě je kvalita spánku výrazně ovlivněna lůžkem, na kterém člověk spí. Ale spánek ovlivňuje nejen matrace, ale také životospráva.

Životospráva

Velmi důležité jsou během spánku takzvané spánkové cykly, z nichž každý trvá asi 90 minut. Člověk mívá 5 spánkových cyklů, tedy 7,5 hodiny by měl strávit spánkem. Během spánkového cyklu se vystřídají 4 úrovně – alfa (ospalost, únava), Theta, Delta a REM (Rapid Eye Movement), kdy člověk sní. Během Thety a Delty dochází k ozdravování mysli.

Pokud budete dodržovat správnou životosprávu, pak byste se měli zaměřit na matrac a rošt. Správná matrace by měla být dostatečně vzdušná, hygienická a měla by dobře působit proti zatížení, tedy pružit.

Tvrdost matrace

Odborníci doporučují, aby si člověk vybírat mezi střední a tuhou matrací. Hlavním cílem správné zdravotní matrace je, aby nebylo ochabováno zádové svalstvo a aby byla páteř udržena ve vzpřímené poloze. Nekupujte si příliš tvrdou matrac, protože ta by způsobila nedostatečný krevní oběh a způsobila svalovou bolest. Středně tvrdá zdravotní matrace musí správně kopírovat křivky těla a zabezpečit, aby byla páteř v přirozené poloze.

Odvětrávání potu

Možná jste to ani nevěděli, ale během jedné noci vypotíte až 1,5 litru tekutin, které je nezbytné odvětrávat. Do potahu matrací se všívají takzvané klimatizační výplně, které zajišťují mikroklima. Matrace by měla být dostatečně prodyšná, aby mohl vzduch neustále proudit.

Rate this post