healthy salad for low carb diet
Hubnutí

Tuky od A do Z


Co je co

Tuky jsou běžnou součástí našeho jídelníčku a jejich příjem je pro náš organizmus naprosto nezbytný. Není ale tuk jako tuk. Zatímco rostlinné oleje a tuky mají na zdraví pozitivní vliv (zdroje správné energie, snižování cholesterolu, rozpustnost vitamínů, využití při hubnutí), živočišné tuky mají efekt opačný. Klikněte dále a dozvíte se více o všech druzích tuků a jejich vlivu na zdraví.

Výroba a složení tuků

Protichůdné, zavádějící a občas i nelogické zprávy vedou k tomu, že je výroba másla i rostlinných tuků tabuizována. Zde Vám přinášíme detailní proces výroby obou komodit – a to včetně používaných surovin (a v nich obsažených mastných kyselin), které jsou rozhodující pro výslednou kvalitu a pro zdraví přínosné (či naopak) složení. Podívejte se do detailu, jak se tuky pro Váš jídelníček připravují a nevěřte už mýtům a všemu, co slyšíte či čtete!

Použití tuků v kuchyni

V kuchyni se vyplatí pracovat s tuky vysoké kvality, které jsou pro daný způsob užití určeny. Olivový olej je například nejvhodnější k přípravě salátů, nízkotučné rostlinné tuky k namazání na pečivo a rostlinné oleje a rostlinné tuky s obsahem tuku nad 60 % k tepelné úpravě. Co o tucích ve studené i teplé kuchyni ještě nevíte? Zde se dozvíte víc …

Tuky a věda

Tuky jsou jako jedna z hlavních složek stravy předmětem studia mnoha odborníků. Ti sledují jejich vliv na každou část lidského organizmu. Pozornost je nejvíce věnována kardiovaskulárnímu systému (včetně vlivu na hladinu cholesterolu). Zde najdete výsledky odborníky na výživu obecně uznávaných a zajímavých studií, publikované články a přednášky.

Mýty o tucích

Přesvědčte se, že víte, která z tvrzení o rostlinných tucích jsou pravdivá a která naopak patří do oblasti mýtů. Pomocí jednoduchého interaktivního nástroje to bude zábava.

Zajímavé odkazy

Mnoho dalších zajímavých informací souvisejících s problematickou tuků a zdravého životního stylu vůbec naleznete také na těchto webových portálech.

Rate this post